tisdag 19 februari 2013

Orientation day

Igår hade vi vår orientation day på campuset. Vi åkte tillsammans med alla roomies till skolan men surprise surprise så fanns varken jag eller Alix med på deras listor (vi tycks vara de mest yra här). Det visa sig då att vi hade en annan orientation i en annan byggnad en timme senare först. Så iställe för 1 timmes info hamna vi sitta o lyssna i 6 timmar medan de andra åkte på utflykt. Det var så fint väder så de störde lite att missa hela dagen med att sitta inomhus, men till slut gick vi trots allt ut och bekanta oss med campuset. Skolan bjöd på subways till lunch och bubble tea (som var den äckligaste ever!). Det var roligt o träffa nya människor och se mer av campuset!





Idag var första skoldagen och jag gick till skolan klockan 9 för att ha min första lektion. Professorn dök dock aldrig upp så timmen blev inte av. Dessutom skulle jag ha haft samma professor i min andra lektion för dagen så den blev inte heller av :D Min lediga dag spenderades istället på Taipei Zoo! Mer om detta senare!

Hur mår ni då:)?xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar