söndag 10 februari 2013

Da-an Park & Flower Market

Igen har en ny flatmate flyttat in, och hon heter också Marie! Det kommer också att flytta in en till Alix, så då är vi två Marien och två Alix (plus en Aleks) här :D lite jobbigt haha!

Igår var vi iallafall med Marie och Margaux på en promenad i Da-an park, som är en jättestor park bara några minuter från oss. När det blir varmare kommer parken att vara helt perfekt att gå och sola i, eller att springa i.

Bild från parken
Marie och Margaux
Vi gick till en jättestor blom marknad som låg på andra ändan av parken. Det fanns så många fina blommor så att jag inte kunde bestämma mig vilken jag ville ha, och det var så mycket människor på grund av nyåret så jag köpte ingen. Most gå tillbaka en annan dag, för jag sku så villa ha en fin blomma i mitt lilla rum här :)!

Ena ingången/ utgången till marknaden


Vi köpte också "kakor" som såg ut som små runda bollar och som smaka som plättar :D naminami. Det är bra att vi har Margaux, eftersom hon har varit här sedan september och kan visa oss runt. Dessutom studerar hon bara kinesiska så hon är bra att ha med när man ska gå nånstans! Jag ladda igår en jättebra app till min iPhone som heter learn chinese. Man kan välja mellan många olika kategorier och så kommer det fram olika fraser på engelska. Om man då till exempel trycker på nån av dem så säger telefonen högt hur man uttalar och stavar meningen/ frasen på kinesiska :D så till exempel kan man trycka på "jag förstår inte kinesiska" och sätta luren i taxi chaufförens öra :D super bra o ha!


1 kommentar:

  1. Jättefin park, kiva att den är så nära var du bor:) o juvlig blomster marknad!

    SvaraRadera