tisdag 5 februari 2013

Framme i Taipei!

Igår kväll kom jag fram till Taipei, nu har jag sovit några timmar och nu är klockan halv 8 på morgonen här. Resan började med att jag var lite yr. Först så hade jag så mycket övervikt att jag moste ta bort 2kg eller betala 80€ till Hong Kong och ännu där lite mera. Så vad gör jag? öppnar min kappsäck o konstaterar att jag int kan ta bort nånting haha. No tog till slut bort ett par skor o mina gym kläder. Efter det här sa jag hejdå till min familj och gick igenom både securityn och passport kontrollen när jag börjar söka min plånbok. Jag hittar inte den o får panik, vad hittar jag istället? Jo både min bilnyckel OCH reserv bilnyckeln som jag sku ha borda gett åt mina föräldrar. Paniken stiger men tillslut hittar jag iallafall min plånbok. Men jag kunde inte åka iväg med dom enda nycklarna som finns till min bil eftersom min familj måst kunna flytta på den så vad gör jag? Haha.. försöker gå åt fel håll i passport kontrollen o efter att dom har gjort tillräckligt fun of me o skrattat ihjäl sig så träffar jag då killen jag reste med! Bra first impression Marie! No vi går tillbaka till security checken o där ser jag mamma o hon får mina nycklar. Efter det går vi tillbaka och sätter oss på ett café, och efter en stund hör vi våra bådas namn i mikrofonen, tydligen höll vi på o missa planet! Herregud vad det känns som att jag hade yrat! :D

En bild som pappsen satt på instagram :D Kolla också hur cool liittymä jag har ;) hihi

Vi hann med, och planet till Hong Kong tog lite på 9 timmar. I Hong Kong hade jag 45 minuter på mig att byta plan, och det var helt perfekt. Allt gick så smidigt! När jag landat kom min landlord och Kiki efter mig o körde mig till min lägenhet. Här skrev jag på kontraktet och träffa en av mina flatmates, en fransk tjej som redan varit här sen september. Ingen annan har ännu kommit hit, och en annan flicka som redan har varit här ett halvt år är och reser. Men det var ganska skönt för jag var så trött att jag bara ville gå o sova efter att ha tala med franskisen lite. Mitt rum e ganska litet, men har en stor o skön säng..! Nu sku jag ännu borda sova lite för har sovit ca 10h totalt dom senaste 3 dygnen, men jag e så nyfiken på hur det ser ut här, igår när jag kom var det nämligen ren så mörkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar