onsdag 6 februari 2013

First day in Taipei

Första dagen gick jättebra. På morgonen yra jag ensam på stan, ville hitta metrostationen som jag skulle träffa min buddy på lite senare. Det var ganska svårt att hitta eftersom jag inte hade nån karta eller 3G på telefonen.. o jag ville inte heller gå vilse. Jag åt morgonmål på Starbucks.. de va okej för dom förstod engelska där. På dagen träffa jag en av mina buddyn, Olly, och tillsammans fixade vi MTR och buss kort åt mig och taiwanesiskt simkort. Sen visa hon mig runt både nära här var jag bor och sen tog vi bussen till Taipei101. Det är världens näst högsta byggnad, och runt omkring fanns så coola shoppingcentrum och bion och massa annat. Eftersom det snart är Kinesiskt nyår är också alla träd etc. dekorerade. Och så såg vi Cherry Blossom Trees :) dom e så fina!

Cherry Blossom

Efter att ha varit med Olly hoppa jag ensam av bussen och hittade hem helt själv :D och när jag kom hem hade en annan fransk flicka anlänt hit till lägenheten, så vi gick alla tre och äta middag tillsammans. Det var så gott! Restaurangen var jättecool typ som en benihana restaurang, bara att alla sitter i en lång rad. Jag beställde ris och höna och med det fick jag två olika "sallader" och te. Och allt det här blev bara 3€!:) Med min buddy testade vi också på några typiska taiwanesiska saker, har ingen aning vad de heter men allt jag smaka på var faktiskt gott. Jag hade förväntat mig att int tycka om nånting så måst faktiskt säga att jag är positivt överraskad! Bubble tea var dock lite roligt att dricka :D blev typ mätt på bubblorna! Idag skall jag försöka hitta fram till en kinesisk nyårs lunch som skolan ordnar och senare blir de partyy!


Taipei 101


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar