torsdag 14 mars 2013

This week!

Hellouu bloggisen! I'm still alive :D

Denhär veckan har det varit super bra väder (enda tills nu). På lördagen tog vi tåget till Waiao beach som ligger ungefär 2 timmar från Taipei. Det var svart sand och jättevacker utsikt där. Men på grund av att det finns ett kärnkraftverk i närheten så låg det hundratals döda blåsfiskar med vassa taggar längs med hela stranden. Det var jättemycket människor från NCCU där som hade kommit en dag tidigare för att lära sig och surfa. Vi kom så sent fram att jag inte hyrde ett surfbräde, men några av mina roomies gjorde det. Nästa gång vill jag nog också :) men jag skulle hellre villa ta en lektion och göra det när vi har mera tid på oss.

Waiao beach
Anne So, Diane och Alix ville surfa!
Och Marie tog bilder :)
På söndagen var jag duktig och gick för första gången till gymmet. Jag gick med Marie och gymmet var riktigt bra med tanke på att vi betalar ca. 1,25€ per gång :D Det ligger också relativt nära så jag tänker börja gå där lite oftare, hehe. Jag hade så mycket energi och har tjatat om att gå tillbaka ända sen söndagen!!:P


Sen har vi ju förståss också festat en del. På fredagen var vi i en electro club (Alix älskar electro music), på lördagen i en pub var alla kolla på rugby, och på söndagen förtåss i Babe18. Igår (onsdag) var vi som vanligt först i Touch Bar och sedan i Luxy. Jag börjar bli lite uttråkad på att ha sånhäna rutiner, sku villa ha lite variation men de e svårt när vissa ställen e gratis vissa dagar! Men på lördagen skall vi till en factory på electro party.. får se hur det blir! :)

Så stolt över att jag drack en hel öl att jag måste ta en bild :P
Alla mina roomies förutom två!
Touch Bar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar